Тел: 011 30 47 446

Mail: osdm.susreti.casopis@gmail.com

Интервју са Сањом Исаиловић

19.9.2016.

Учитељица Сања Исаиловић је рођена19. септембра 1960. године у Младеновцу, где је завршила основну школу. После тога је на похађала Педагошку академију, где се спремала за учитељски позив читавих шест година. Тада није постојала класична средња школа, већ је то био циклус од шест година. Учила је да свира хармонику, имала обавезне часове скијања на Копаонику, као и часове пливања и клизања. У то време, уколико неко није имао слуха, није ни могао да похађа Педагошку академију.

Од прве године је певала у школском хору, такмичили се, освајали награде. Чак су учествовали и у филму „Љубавни живот Будимира Трајковића“ (сцена траје бар један минут, а певали су неке од Мокрањчевих руковети). Од почетка је знала да ће ово бити њен позив, знала је да ће радити с децом, а не на некој позицији. Воли свој посао! Ради 30 година у нашој школи. Пре 15 година схватила је да је учење слова уз помоћ буквара неефикасно. За врем студија упознала се са комплексном методом, која ју је фсцинирала јер ученици користе сликовнице, а не свеске. Игром случаја на семинару који је похађала била је представљена ураво ова метода. Тада је одлучила да деца више неће учити по буквару, увидела да је то досадно јер деца у школу већином долазе са одређеним предзнањем. У нашој школи по овој методи данас радемо са учитељице Сања Исаловић и Љиљана Опачић.

 

Сусрети: С обзиром да предајете уз помоћ комплексне методе, можете ли објаснити шта је то заправо?

Учитељица Сања: Шта значи тај комплексни поступак? То је када се сва слова уче одједном и деци је то јако забавно, нема обраде слова „А“, „М“ ... јер већина долази већ са тим знањем, док она која то не знају муче се да све усвоје. Ово је такав поступак да свако напредује индивидуално, какве су његове способности. На почетку, око два месеца користимо свеске са сликама у којима су сви предмети измешани. Шта је чаролија овог поступка? Ове свеске се не носе кући, не могу родитељи да те код куће терају на неки додатан рад, тако да ми, наставници сав посао завршавамо у школи. Свеске се показују само на родитељским састанцима где се родитељи упућују у напредак детета.

Сусрети: Какве резултате код првака постижете овом методом?

Учитељица Сања: Резултати су одлични, јер деца врло брзо науче да читају и тада су им сва врата знања доступна. Завршавају из математике већ сад оно што је предвиђено у другом разреду. Они који нису постигли те резултате остају на свом нивоу док то не савладају.

Сусрети: Колики треба да буде буџет родитеља како би дете похађало наставу по овој методи?

Учитељица Сања: Родитељи уместо три књиге из српског језика купују комплет, у коме добијају све што је потребно до краја првог разреда, који кошта око 1000 динара, а у коме се налазе читанка, радна свеска и две писанке.

Сусрети: Методичари тврде да се наставници морају дуже припремати за ове часове. Какво је Ваше искуство?

Учитељица Сања: Моје искуство је другачије. У „Почетници“ је сав материјал већ припремљен и мој задатак је само да дам упутства, деца сама раде. Припрема као припрема за сам час је потпуно иста као и за остале предмете.

Сусрети: Како оцењујете ученике у оквиру ове методе?

Учитељица Сања: Оцењивање је описно. Прати се напредовање сваког детета појединачно, јер свако и напредује према својим могућностима. Дајем   као подстицај за рад, јер се кроз њих исказују моја осећања према томе шта је дете урадило.

Сусрети: Да нисте учитељица, шта бисте постали?

Учитељица Сања: Сликар! Обожавам сликање. То радим у слободно време, опушта ме. Ишла сам у школу сликања, цртања и иконописа, то ме испуњава.

Сусрети: Који предмет највише волите?

Учитељица Сања: Све, не могу да се одлучим. Најлакша ми је за рад математика, али сваки предмет је леп на свој начин.

Сусрети: Шта мислите о ђацима некад и сад?

Учитељица Сања: Много тога се променило, утицај технологије је свуда око нас. Тужно је то што су деца од рођења препуштена установама и мало времена проводе са родитељима. Методе учења и школовања од када сам ја била ђак па до сада остале су исте. То треба мењати. Због тога сам и почела са комплексном методом, промене су ипак битне.

Сусрети: Имате ли „мезимце“ међу ђацима?

Учитељица Сања: Не. То ми је неприхватљио. Мени је остала ружна успомена из детињства управо због тога, јер је моја учитељица правила разлике међу ђацима.

Сусрети: Шта мислите о савременој технологији у настави?

Учитељица Сања: Мислим да је фантастична. Савршенство без мана. Деца добијају мноштво информација и могућности да је то невероватно. Обожавам је! Родитељи мог садашњег одељења су то увидели, тако да смо, између осталог, захваљујући њима опремили учионицу паметном таблом на којој се одвија интерактивна настава.

Сусрети: Шта највише цените код ђака и шта бисте им поручили?

Учитељица Сања: Искреност ценим изнад свега, бити човек. Поручујем деци да сачувају своју дечију радозналост, просто да остану деца. Труд, рад и учење се увек исплате и на врху увек има места.

Ауторка интервјуа Ема Унијат 7/4 школске 2016/17. године